از سیر تا پیاز

در این وبلاگ به بررسی و گرد آوری برترین مطالب از سراسر وب می پردازیم

از سیر تا پیاز

در این وبلاگ به بررسی و گرد آوری برترین مطالب از سراسر وب می پردازیم

ثبت برند

ثبت برندمنظور از برند یک طرح، نماد و یا عبارت است . هنگامی که یک شرکت تاسیس می‌شود و شروع به کار خود می‌کند با توجه به زمینه فعالیت تجاری و به منظور احراز هویت، احتیاج به یک نام یا برند دارد که باید حتما فارسی باشد. ثبت برند برای تمامی مشاغل و محصولات مختلف در زمینه های خدمات، بازرگانی، تولیدی و ... قابل اخذ می باشد.
این نام تجاری (برند) به مدت 10 سال متعلق به شخص متقاضی است و هر شرکت فقط با نام تجاری خودش می‌تواند فعالیت انجام دهد و بعد از مدت 10 سال قابل تمدید خواهد بود. البته با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید با پرداخت جریمه تاخیر در نظر گرفته می‌شود.
ابتدا لازم است که برای انتخاب ثبت برند چند نکته مهم را در نظر گرفت. اول اینکه اسامی مشهور را نمی توان ثبت کرد. در ضمن اگر نام انتخابی با نام برند دیگری بیش از ۵۰% تشابه داشته باشد نیز قابل ثبت نمی باشد. البته این حالت در طبقات مربوط به مواد غذایی، آشامیدنی، سلولزی، ایمنی، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی بیشتر اتفاق می افتد. یکی از مواردی که در ثبت برند ممنوع می باشد، استفاده از نام مناطق جغرافیایی می باشد. بنابراین برای جلوگیری از رد نام، می توان از نام های مختلط و چند سیلابی برای ثبت برند در طبقه شلوغ، استفاده کرد. اگر برندی که می خواهید ثبت کنید داری لوگو نیز باشد، بهتر است از طرح های ساده و قابل فهم و زیرکانه استفاده نمود. به طور کلی ثبت برند به شکل حقیقی یا حقوقی انجام می گیرد. و شما می توانید از یک برند هم نام فارسی آن را ثبت کنید و هم نام انگلیسی آن را. برای انتخاب نام برند شئونات اسلامی را باید حتما مد نظر داشت زیرا در غیر این صورت با اخطال مواجه خواهید شد. اگر برند شما ثبت شده باشد ولی به شکل زیرکانه یا متقلبانه ای شبیه به یکی از برندهای مشهور باشد، این موضوع از طرف صاحبان برند قابل شناسایی می باشد و حتی اگر ثبت هم شده باشد، قابلیت ابطال یا برگشت دارند. برای انتخاب یک نام درست و داشتن اطلاعات لازم و کافی می توانید از مشاوران ثبت استفاده نمایید.
همیشه برند(علامت تجاری) ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. بر این اساس شرکت های بسیاری هستند که تلاش دارند تا نام یا نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد. نام یا نشان خود را به ثبت می رسانند. ثبت علامت تجاری فقط به ثبت رسیدن آن نیست، قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم می باشد تلاش کرده است تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت برند، علامت تجاری، لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی و در صورتی که آنها نیاز به ثبت علامت تجاری داشتند، از مرحله ۰ تا ۱۰۰ آنها را راهنما و مجری باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.